دکوتکس مرجع تخصصی تعمیر و ساخت قطعات دکوراتیو خودرویی

فرمان پرادو

*چوب وچرم فرمان پرادو
*ترمیم چرم فرمان پرادو
​​​​​​​*چرم دوزی پرادو
*تعمیر داشبورد پرادو
*تودوزی پرادو
*تعمیر صندلی پرادو
*تعمیر کنسول پرادو
​​​​​​​

فرمان پرادو، فرمان تویوتا پرادو، فرمان چوبی پرادو، غربیلک فرمان پرادو، فرمان پرادو طرح چوب، فرمان طرح چوب پرادو، فرمان چوب و چرم پرادو، غربیلک فرمان طرح چوب پرادو، تعویض چرم فرمان پرادو، چرم دوزی فرمان پرادو، قیمت فرمان پرادو، تعویض فرمان پرادو، خرید فرمان پرادو، فروش فرمان پرادو


گروه دکوتکس
​​​​​​​با 15 سال تجربه
​​​​​​​در خدمات تریم داخلی و قطعات دکوراتیو کابین انواع خودروهای ایرانی و خارجی


فرمان چوب و چرم
هیدروگرافی
مخملپاشی
​​​​​​​لیزر کلیدهای اینترفیس
لوازم بدنه و جانبی

​​​​​​​بازسازی
رنگ آمیزی 
ترمیم و تعمیر
​​​​​​​تودوزی



با دو شعبه فعال و مجهز در تهران و کرج


با خدمات فوق‌العاده ما بیشتر آشنا شوید

فرمان پرادو، چوب و چرم فرمان پرادو
فرمان پرادو

فرمان چوب و چرم BMW

فرمان چوب و چرم دکوتکس 

تغییر فرمان قدیمی به فرمان چوب و چرم در انواع خودروهای ایرانی و خارجی

فرمان پرادو

فرمان چوب و چرم کمری

فرمان پرادو

فرمان چوب و چرم بنز

فرمان پرادو، چوب و چرم فرمان پرادو

فرمان چوب و چرم پرادو

علل و عوامل خرابی فرمان تویوتا پرادو
خرابی سیستم فرمان تویوتا پرادو می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

عوامل مکانیکی:
سایش طبیعی قطعات: با گذشت زمان و افزایش کارکرد اتومبیل، قطعات سیستم فرمان مانند سیبک‌ها، بوش‌ها و روکش فرمان دچار سایش شده و نیاز به تعویض پیدا می‌کنند.

ضربه و تصادف: ضربات شدید به سیستم فرمان خودرو در اثر تصادفات یا برخورد با موانع می‌تواند باعث خم شدن یا شکستگی قطعات و در نتیجه اختلال در عملکرد فرمان شود.

عدم تعویض به موقع روغن هیدرولیک: روغن هیدرولیک نقش مهمی در روانکاری و خنک‌کاری سیستم فرمان خودرو دارد. عدم تعویض به موقع آن باعث کاهش کارایی سیستم و افزایش احتمال خرابی می‌شود.

خرابی پمپ هیدرولیک: پمپ هیدرولیک وظیفه تولید فشار روغن مورد نیاز برای عملکرد سیستم فرمان خودرو را بر عهده دارد. خرابی این قطعه باعث سنگینی فرمان و کاهش قدرت آن می‌شود.

آسیب به شفت فرمان: شفت فرمان خودرو یکی از قطعات اصلی سیستم فرمان است که در صورت خم شدن یا شکستگی باعث اختلال در عملکرد فرمان خودرو می‌شود.
تنظیم نبودن زاویه چرخ‌ها: تنظیم نبودن زاویه چرخ‌ها باعث کشیده شدن خودرو به یک سمت و افزایش فشار به سیستم فرمان می‌شود.




عوامل محیطی:
رانندگی در مسیرهای ناهموار: عبور از مسیرهای ناهموار و پر از دست‌انداز باعث وارد آمدن فشار اضافی به سیستم فرمان و افزایش احتمال خرابی آن می‌شود.

شرایط آب و هوایی نامناسب: تغییرات شدید دما، رطوبت و گرد و غبار می‌تواند به قطعات سیستم فرمان آسیب برساند و باعث خوردگی و زنگ‌زدگی آن‌ها شود.




علائم خرابی فرمان:
لرزش فرمان: لرزش فرمان خودرو در هنگام رانندگی به خصوص در سرعت‌های بالا می‌تواند نشانه‌ای از خرابی سیبک‌ها، بوش‌ها یا بلبرینگ‌های فرمان باشد.

سفت شدن فرمان: سفت شدن فرمان اتومبیل به خصوص هنگام پارک کردن یا مانور دادن می‌تواند به دلیل کمبود روغن هیدرولیک، خرابی پمپ هیدرولیک یا مشکلات مکانیکی دیگر باشد.

کشیده شدن خودرو به یک سمت: کشیده شدن خودروی شما به یک سمت در هنگام رانندگی مستقیم می‌تواند نشانه‌ای از تنظیم نبودن زاویه چرخ‌ها یا خرابی سیبک‌ها باشد.

شنیده شدن صداهای غیرعادی: شنیده شدن صداهای غیرعادی مانند تق‌تق یا جیرجیر از سیستم فرمان هنگام چرخاندن فرمان یا عبور از دست‌اندازها می‌تواند نشانه‌ای از وجود مشکل در سیستم فرمان باشد.

خلاصی بیش از حد فرمان: خلاصی بیش از حد فرمان باعث می‌شود که فرمان به صورت دقیق عمل نکرده و کنترل خودرو دشوار شود.


​​​​​​​
توجه: در صورت مشاهده هر یک از علائم فوق، توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید تا مشکل سیستم فرمان خودرو شما تشخیص و برطرف شود.​​​​​​​

فرمان پرادو
فرمان پرادو
فرمان پرادو

معایب تویوتا پرادو: نگاهی دقیق‌تر به این شاسی‌بلند محبوب

تویوتا پرادو، با شهرتی که به عنوان یک شاسی‌بلند قدرتمند و قابل اعتماد دارد، انتخاب بسیاری از افراد است. اما این خودرو نیز مانند هر خودروی دیگری، از معایبی بی‌نصیب نیست.
در ادامه این مقاله، برخی از مهم‌ترین معایب خودروی تویوتا پرادو را بررسی خواهیم کرد.


مصرف سوخت بالا
 دلیل: وزن زیاد، موتورهای حجیم و استفاده از این خودرو در مسیرهای آفرود، باعث مصرف سوخت بالای تویوتا پرادو می‌شود.

راهکار: انتخاب مدل‌های هیبریدی یا استفاده از سوخت‌های جایگزین می‌تواند تا حدودی این مشکل را کاهش دهد.


سواری خشک
دلیل: سیستم تعلیق پرادو اصولا برای استفاده در مسیرهای آفرود تنظیم شده است که باعث می‌شود سواری در جاده‌های شهری کمی خشک و سفت باشد.

راهکار: انتخاب لاستیک‌های نرم‌تر و تنظیم سیستم تعلیق می‌تواند تا حدودی این مشکل را بهبود بخشد.



قیمت بالا
دلیل: برند تویوتا، کیفیت ساخت بالا و امکانات رفاهی موجود در پرادو، باعث شده قیمت این خودرو نسبت به رقبا بالاتر باشد.

راهکار: خرید مدل‌های کارکرده یا مدل‌های پایه می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد.


فضای محدود صندوق عقب در مدل‌های هفت نفره

دلیل: در مدل‌های هفت نفره، با جمع شدن صندلی‌های ردیف سوم، فضای صندوق عقب به شدت کاهش می‌یابد.

راهکار: برای مسافرت‌های طولانی و حمل بار زیاد، بهتر است از مدل‌های پنج نفره استفاده شود.



فرمان‌پذیری نه چندان دقیق

دلیل: تنظیمات فرمان پرادو برای استفاده در مسیرهای آفرود بهینه شده است که باعث می‌شود فرمان‌پذیری در سرعت‌های بالا چندان دقیق نباشد.

راهکار: انتخاب لاستیک‌های مناسب و تنظیم زاویه چرخ‌ها می‌تواند این مشکل را تا حدودی بهبود بخشد.



دید عقب محدود
دلیل: طراحی ستون‌های عقب و شیشه عقب پرادو، باعث شده دید عقب راننده به ویژه در هنگام پارک کردن محدود باشد.

راهکار: استفاده از دوربین عقب و سنسور پارک می‌تواند به بهبود دید عقب کمک کند.



عدم دسترسی به تمام امکانات در برخی مدل‌ها

دلیل: برخی از مدل‌های تویوتا پرادو که در ایران عرضه می‌شوند، به دلیل قوانین واردات، به تمام امکانات و آپشن‌های موجود در مدل‌های بین‌المللی مجهز نیستند.

راهکار: برای دسترسی به تمام امکانات، بهتر است مدل‌های وارداتی را بررسی کنید.



نکته مهم: این‌ها تنها برخی از معایب تویوتا پرادو هستند و ممکن است با توجه به مدل و سال ساخت خودرو، معایب دیگری نیز وجود داشته باشد. قبل از خرید پرادو، بهتر است با یک کارشناس خودرو مشورت کرده و خودروهای مختلف را با هم مقایسه کنید.​​​​​​​

فرمان پرادو
فرمان پرادو
فرمان پرادو
فرمان پرادو
فرمان پرادو

ایرادات و اشکالات رایج داشبورد پرادو​​​​​​​

داشبورد تویوتا پرادو، به عنوان یکی از اجزای اصلی کابین این خودروی لوکس، ممکن است در طول زمان و استفاده مداوم دچار برخی مشکلات و ایرادات و تغییرات شود.
این ایرادات معمولاً به دلایل مختلفی از جمله کیفیت مواد اولیه، طراحی، استفاده نادرست یا گذشت زمان رخ می‌دهند.

​​​​​​​
در ادامه به برخی از رایج‌ترین ایرادات و اشکالات داشبورد پرادو اشاره می‌شود:



صداسازی: یکی از شایع‌ترین مشکلات داشبورد پرادو، ایجاد صداهای مزاحم در قسمت‌های مختلف آن است. این صداها معمولاً در اثر لرزش قطعات پلاستیکی، شل شدن پیچ‌ها یا تغییر شکل مواد در اثر تغییرات دمایی ایجاد می‌شوند.
ترک خوردگی و شکستگی: در برخی موارد، به دلیل ضربه یا فشار زیاد، داشبورد پرادو ممکن است دچار ترک خوردگی یا شکستگی شود. این مشکل بیشتر در قسمت‌های نرم و انعطاف‌پذیر داشبورد مشاهده می‌شود.
کنده شدن روکش: در طول زمان و با استفاده مکرر، روکش داشبورد ممکن است از قسمت‌های مختلف آن کنده شود. این مشکل معمولاً در اثر تابش مستقیم نور خورشید، استفاده از مواد شوینده نامناسب یا سایش مداوم رخ می‌دهد.
تغییر رنگ: در برخی مدل‌های پرادو، داشبورد ممکن است در اثر تابش نور خورشید یا استفاده از مواد شوینده نامناسب، تغییر رنگ دهد.
مشکلات در عملکرد کلیدها و دکمه‌ها: کلیدها و دکمه‌های روی داشبورد ممکن است به مرور زمان شل شده یا عملکرد خود را از دست بدهند.
علل ایجاد این مشکلات:
کیفیت مواد اولیه: استفاده از مواد اولیه با کیفیت پایین، یکی از دلایل اصلی بروز این مشکلات است.
طراحی نامناسب: طراحی برخی از مدل‌های پرادو به گونه‌ای است که باعث ایجاد تنش در قسمت‌های مختلف داشبورد شده و در نتیجه به بروز مشکلاتی مانند ترک خوردگی و شکستگی منجر می‌شود.
تغییرات دمایی: تغییرات شدید دمایی باعث انبساط و انقباض مواد داشبورد شده و در نتیجه به شل شدن پیچ‌ها و ایجاد صداهای مزاحم منجر می‌شود.
استفاده نادرست: استفاده از مواد شوینده نامناسب، قرار دادن اشیاء تیز روی داشبورد و اعمال فشار بیش از حد به آن، می‌تواند باعث آسیب دیدن داشبورد شود.
راهکارهای رفع این مشکلات:
مراجعه به تعمیرگاه تخصصی: برای رفع مشکلات جدی داشبورد، بهتر است به یک تعمیرگاه تخصصی خودرو مراجعه کنید.
استفاده از مواد شوینده مناسب: برای تمیز کردن داشبورد، از مواد شوینده مخصوص خودرو و پارچه نرم استفاده کنید.
جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید: برای جلوگیری از تغییر رنگ و ترک خوردگی داشبورد، از کاورهای مخصوص داشبورد استفاده کنید.
تعمیر یا تعویض قطعات آسیب دیده: در صورت آسیب دیدن قطعات داشبورد، آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.
توجه: برای جلوگیری از بروز این مشکلات، بهتر است به طور مرتب از داشبورد خودرو خود مراقبت کرده و از آن به درستی استفاده کنید.​​​​​​​





​​​​​​​

هیدروگرافی چیست ؟  

هیدروگرافی یا هیدروگرافیک، که با نام‌های واتر ترانسفر، چاپ غوطه‌وری، تصویربرداری انتقال آب، غوطه‌ور شدن با آب، واترمربلینگ و چاپ مکعبی نیز شناخته می‌شود، روشی برای اجرای طرح‌های چاپی بر روی سطوح سه‌بعدی است.
​​​​​​​ترکیب های حاصل ممکن است هنر تزئینی یا هنر کاربردی در نظر گرفته شود.

​​​​​​​ فرآیند هیدروگرافی را می توان بر روی فلز، پلاستیک، شیشه، چوب های سخت و مواد مختلف دیگر استفاده کرد.​​​​​​​​​​​​​​

هیدروگرافی طرح چوب
هیدروگرافی، هیدروگرافیک
هیدروگرافی، هیدروگرافیک
هیدروگرافی، هیدروگرافیک
هیدروگرافی، هیدروگرافیک

هیدروگرافی یا چاپ آبی یا چاپ واتر ترانسفر یا دکورال مایع یا آبکاری دکوراتیو که یک فرآیند دکوراتیو سه بعدی است، اولین بار در سال 1984 در آمریکا ابداع و دستگاه ساخته شد.

​​​​​​​ از این دستگاه که به نام های دستگاه تصویر برداری آبی و چاپ مکعب نیز معروف است، می توانیم برای چاپ طرح های هندسی مختلف، قطعات داشبورد ماشین، کنسول انواع خودرو، فلاپ، دریچه کولر، قاب دوردنده، دریچه بخاری، قاب کیلومترشمار، قاب رودری، قاب ستون خودرو، پنل ضبط، قاب دور ضبط، جا مدارکی، قطعات لپ تاپ، کلاه ایمنی، و بسیاری قطعات تزیینی داخل کابین خودرو استفاده نماییم. ​​​​​​​

تغییر فرمان قدیمی به فرمان چوب و چرم در انواع خودروهای ایرانی و خارجی، چوبی کردن قطعات خودرو پرادو، چوب کاری قطعات خودرو پرادو، فرمان طرح چوب پرادو، طرح چوب فرمان، چوب کاری فرمان ماشین پرادو، چوب کاری فرمان خودرو پرادو، ترمیم فرمان ماشین پرادو، ترمیم فرمان خودرو پرادو، بازسازی فرمان ماشین پرادو، بازسازی فرمان خودرو پرادو، فرمان چوبی پرادو، غربیلک چوبی فرمان، قربیلک چوبی فرمان، غربیلک فرمان چوبی پرادو، قربیلک فرمان چوبی پرادو، غربیلک فرمان طرح چوب پرادو، قربیلک فرمان طرح چوب پرادو، چوبکاری خودرو پرادو، چوبکاری داشبورد پرادو، چوب کاری داخل ماشین پرادو، چوبکاری داخل ماشین پرادو، چوبکاری سردنده ماشین پرادو، چوبکاری کنسول ماشین پرادو، چوبکاری رودری ماشین پرادو، چوبکاری پنل ضبط ماشین پرادو، چوبکاری قاب پنل ضبط ماشین پرادو

فرمان سوناتا
مخملپاشی قطعات خودرویی

مخمل پاشی قاب ستون، مخمل زنی قاب ستون، روکش مخمل قاب ستون از مهمترین موارد کاربرد در تزیینات داخلی خودرو است.​​​​​​​
کاربرد این تکنیک در تزیینات داخلی انواع خودرو های داخلی و خارجی بسیار متنوع بوده و در موارد خاصی مورد استفاده میگردد. 

* اجرای پوشش مخملین روی برخی از قطعات داخلی خودرویی علاوه بر زیبایی و جلوه خاص باعث ایجاد خاصیتی متفاوت می شود. 
​​​​​​​
* بعنوان مثال مخمل پاشی قاب ستون های جلویی خودروها بدلیل ماهیت تعدیل بازتاب نور از روی پوشش مخملین
و عدم انعکاس نور روی شیشه جلویی، باعث دید بهتر راننده می شود.
​​​​​​​


​​​​​​​
بهترین مثال در این مورد شرکت خودرو سازی نیسان ژاپن می باشد که در خودرویی مانند ماکسیما بصورت فابریکی مخمل پاشی قاب ستون ماکسیما انجام میشود.  

مخمل پاشی قاب ستون
مخملپاشی رودری
مخملپاشی رودری
مخملپاشی رودری ماشین
مخملپاشی پژو 207
فرمان سوناتا

دلایل خرابی و رنگ پریدگی کلیدهای تنظیم گر​​​​​​​ روی فرمان ماشین و بالابر شیشه ها


* پاک شدن رنگ به دلیل استفاده زیاد و سایش مداوم کلید ها و دکمه های تنظیم

* پاک شدن رنگ به دلیل استفاده از مواد تمیز کننده، شوینده ها و پاک کننده هایی مانند الکل

​​​​​​​* پاک شدن رنگ و آسیب دیدگی رنگ کلیدها بدلیل قرار گرفتن خودرو به مدت طولانی در معرض تابش نور خورشید​​​​​​​

لیزر کلید، چاپ کلید، ترمیم رنگ کلید اینترفیس
لیزر کلید، چاپ کلید، ترمیم رنگ کلید اینترفیس

فرآیند ترمیم رنگ کلید اینترفیس پرادو 

1 - تمیز کردن و رنگ زدایی کلیدهای پرادو
2 - رنگ آمیزی کلید های پرادو منطبق با طرح فابریک کلیدها
3- لیزر و چاپ کلیدهای پرادو بر طبق طرح اولیه و فابریک کارخانه
4- اجرای لایه محافظ روی کلیدهای پرادو با استفاده از مواد درجه یک خارجی​​​​​​​​​​​​​​


لیزر کلید، چاپ کلید، ترمیم رنگ کلید اینترفیس
لیزر کلید، چاپ کلید، ترمیم رنگ کلید اینترفیس
لیزر کلید فرمان، چاپ کلید روی فرمان، ترمیم رنگ کلید اینترفیس
لیزر کلید فرمان، چاپ کلید روی فرمان، ترمیم رنگ کلید اینترفیس
لیزر کلید فرمان، چاپ کلید روی فرمان، ترمیم رنگ کلید اینترفیس
لیزر کلید فرمان، چاپ کلید روی فرمان، ترمیم رنگ کلید اینترفیس
لیزر کلید فرمان، چاپ کلید روی فرمان، ترمیم رنگ کلید اینترفیس
لیزر کلید فرمان، چاپ کلید روی فرمان، ترمیم رنگ کلید اینترفیس
ترمیم کلید فرمان خودرو، ترمیم رنگ کلید اینترفیس
ترمیم کلید فرمان خودرو، ترمیم رنگ کلید اینترفیس
ترمیم کلید فرمان خودرو، ترمیم رنگ کلید اینترفیس
ترمیم کلید فرمان خودرو، ترمیم رنگ کلید اینترفیس
ترمیم کلید فرمان خودرو، ترمیم رنگ کلید اینترفیس
ترمیم کلید فرمان خودرو، ترمیم رنگ کلید اینترفیس
فرمان سوناتا
رنگ آمیزی و ترمیم رنگ قطعات پرادو

تغییر رنگ و رنگ آمیزی قطعات مختلف داخلی کابین پرادو شامل کنسول پرادو، قطعات داشبورد پرادو، قطعات تریم داخلی پرادو به رنگ فابریک و یا رنگهای دکوراتیو مانند رنگ های مشکی پیانویی، نقره ای متالیک، مشکی مات، نقره ای ساده

رنگ آمیزی داشبورد، رنگ آمیزی تریم داخلی خودرو
رنگ آمیزی داشبورد
فرمان سوناتا

تعمیر و ترمیم قطعات داشبورد و کنسول پرادو

تعمیر و ترمیم قطعات مختلف داخلی کابین تویوتا پرادو، کنسول پرادو، داشبورد پرادو، تریم داخلی پرادو، سقف پرادو

تاریخچه تولید تویوتا لندکروزر پرادو



تویوتا لندکروزر پرادو 

از خودروهای تویوتا است که مدل‌های مختلفی از آن، از سال ۱۹۸۴ تاکنون تولید شده‌است.
در آمریکای شمالی و روسیه نسخه لوکس‌تری از این خودرو با نام لکسوس جی‌ایکس به فروش می‌رسد.
تویوتا بعد از عرضه تویوتا لندکروزر سری ۸۰ تصمیم گرفت خودرویی کوچک‌تر و ارزان‌تر از سری ۸۰ ولی با توانایی‌های زیاد در سبد محصولات خود قرار دهد.
تویوتا تصمیم گرفت برای تولید و عرضه چنین خودرویی به‌جای طراحی یک محصول تماماً جدید از یکی از مدل‌های موجود کمک بگیرد و به سراغ سری ۷۰ رفت که مدل محبوبی بود ولی تا آن زمان در دو مدل وانت و شاسی‌بلند ۳ در عرضه می‌شد و بیشتر برای مصارف تجاری مورد توجه بود. تویوتا پس از ایجاد تغییراتی در سیستم تعلیق و افزایش طول شاسی یک مدل ۵ در از این خودرو با کد شاسی J78 تولید کرد که در جلو طراحی متفاوتی داشت و در داخل کابین هم نسبت به مدل وانت زیباتر بود و البته نسبت به مدل وانت هم موتورهای ضعیف‌تری داشت که از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ تولید می‌شد.

این خودرو در بازار ژاپن با نام پرادو و در سایر بازارها با نام‌های لندکروزر پرادو و لندکروزر عرضه شد.

این مدل به‌مانند مدل‌های قبلی لندکروزر به اکسل یک‌پارچه در جلو مجهز بود و قابلیت‌های خوبی برای عبور از مسیرهای ناهموار داشت که این مشخصه به شاخص‌ترین مشخصه این سری تبدیل شد و عملاً خواسته‌های اولیه تویوتا را ارضا نکرد پس این مدل پس از تغییر چهره به‌عنوان زیرمجموعه لندکروزر سری ۷۰ به حیات خود ادامه داد.

سپس تویوتا مجدداً دست به کار شد و سری ۹۰ را روانه بازار کرد که این بار از سیستم فنربندی مستقل در جلو بهره می‌برد و خبری از فنربندی یک‌پارچه در آن نبود. ابعاد سری ۹۰ در قیاس با لندکروزر سری ۸۰ کوچک‌تر بود و داخل کابین آن به خودروهای روز آن زمان شباهت بیشتری داشت و سواری آن نیز بهتر بود.
این مدل تا سال ۲۰۰۲ عرضه می‌شد و در نهایت در سال ۲۰۰۳ جای خود را به سری ۱۲۰ داد. سری ۱۲۰ ضمن افزایش ابعاد، پیشرفت بیشتری در امکانات رفاهی داشت و سواری نرم‌تری هم داشت، اما هنوز قابلیت آفرود کافی در پرادو به چشم می‌خورد. سری ۱۲۰ نهایتاً در سال ۲۰۰۹ جای خود را به سری ۱۵۰ داد.
تمام این خودروها همانند نسل اول خود با نام‌های مختلف به فروش می‌رسیدند. در ژاپن فقط نام پرادو را داشتند، در بخش‌های زیادی از اروپا به‌دلیل عدم عرضه لندکروزر سری ۸۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ در آن بخش‌ها با نام لندکروزر عرضه شدند و در برخی بازارها از جمله استرالیا و خاورمیانه هر دو نام لندکروزر و پرادو به چشم می‌خورد.


تا سال ۲۰۲۳، پرادو در همه بازارهای تویوتا به جز مکزیک، کره جنوبی و برخی از بازارهای آسیای جنوب شرقی و آمریکای جنوبی (جایی که مدل فورچونر مبتنی بر هایلوکس به جای آن عرضه می‌شود) در دسترس است.
بسیاری از بازارهایی که پرادو را دریافت نکردند، در عوض بخش بازار خود را با تویوتا ۴رانر جایگزین کردند که بسیاری از قطعات مشابه را داشت.

​​​​​​​نام «پرادو» در زبان اسپانیایی و پرتغالی به معنی چمن‌زار یا مزرعه است.​​​​​


فرمان سوناتا

فرمان چوب و چرم پرادو

گروه دکوتکس
​​​​​​​با 15 سال تجربه
​​​​​​​در خدمات تریم داخلی و قطعات دکوراتیو داخل کابین انواع خودروهای ایرانی و خارجی



تغییر فرمان قدیمی به فرمان با طرح چوب و چرم
 ساخت فرمان چوبی، دوخت چرم فرمان

تغییر فرمان قدیمی به فرمان چوب و چرم در انواع خودروهای ایرانی و خارجی، چوبی کردن قطعات خودرو، چوب کاری قطعات خودرو، فرمان طرح چوب، طرح چوب فرمان، چوب کاری فرمان ماشین، چوب کاری فرمان خودرو، ترمیم فرمان ماشین، ترمیم فرمان خودرو، بازسازی فرمان ماشین، بازسازی فرمان خودرو، فرمان چوبی، غربیلک چوبی فرمان، قربیلک چوبی فرمان، غربیلک فرمان چوبی، قربیلک فرمان چوبی، غربیلک فرمان طرح چوب، قربیلک فرمان طرح چوب، چوبکاری خودرو، چوبکاری داشبورد، چوب کاری داخل ماشین، چوبکاری داخل ماشین، چوبکاری سردنده ماشین، چوبکاری کنسول ماشین، چوبکاری رودری ماشین، چوبکاری پنل ضبط ماشین، چوبکاری قاب پنل ضبط ماشین​​​​​​​



هیدروگرافی
 هیدروگرافی داشبورد پرادو، هیدروگرافی فرمان ماشین، هیدروگرافی پنل رادیو پخش پرادو، هیدروگرافی پنل و دریچه کولر پرادو، هیدروگرافی کنسول پرادو، هیدروگرافی قاب دوردنده پرادو، هیدروگرافی قاب کیلومتر شمار پرادو، هیدروگرافی قاب دستگیره درب ماشین پرادو، هیدروگرافی سردنده ماشین، هیدروگرافی دنده دستی و اتومات، هیدروگرافی قاب آیینه ماشین  





مخملپاشی 
خدمات مخمل پاشی قطعات مختلف داخل کابین انواع خودرو های ایرانی و خارجی، مخملپاشی قاب ستون ماکسیما، مخملپاشی کاور ستون، مخملپاشی فلاپ ستون ماکسیما، مخملپاشی رودری، مخملپاشی قطعات تزیینی داشبورد، مخملپاشی داشبورد، مخملپاشی نمدی سقف







 ​​​​​لیزر کلیدهای اینترفیس
 ترمیم رنگ کلید روی فرمان پرادو، ترمیم رنگ کلید کنترل رادیو پخش پرادو،
ترمیم رنگ کلیدهای تنظیم و دکمه های ولوم پرادو،
کلید فرمان ماشین پرادو، کلید فرمان خودرو پرادو، تعمیر کلید ماشین پرادو، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر ماشین، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین​​​​​​​
تعمیر رنگ کلید فرمان خودرو، ترمیم رنگ کلید کروز کنترل پرادو، ترمیم رنگ کلید شیشه بالابر و تنظیم آینه ماشین پرادو، ترمیم کلید روی فرمان ماشین​​​​​​​،​​​​​​​ ترمیم رنگ کلید روشن خاموش کولر و بخاری پرادو




​​​​​​​
رنگ آمیزی
 
تغییر رنگ و رنگ آمیزی قطعات مختلف داخلی کابین خودرو شامل کنسول، قطعات داشبورد، قطعات تریم داخلی به رنگ فابریک و یا رنگهای دکوراتیو مانند رنگ های مشکی پیانویی، نقره ای متالیک، مشکی مات، نقره ای ساده​​​​​​​





ترمیم و تعمیر
 
تعمیر و ترمیم قطعات مختلف داخلی کابین خودرو شامل کنسول پرادو، قطعات داشبورد پرادو و قطعات تریم داخلی​​​​​​​ پرادو



​​​​​​​

بازسازی
 
خرید خودروهای کارکرده دارای مزایای فراوانی است و مهم‌ترین آن نیز، کاهش هزینه پرداختی است ولیکن این خودروها ممکن است دارای مشکلات فنی، بدنه یا هر دو باشند و باید به مواردی چون رنگ خودرو، شاسی و بدنه، معاینهٔ فنی، لاستیک‌ها در هنگام خرید توجه کرد.
​​​​​​​​​​​​​​انجام خدمات بازسازی ماشین ها و خودرو های ایرانی و خارجی، ساخت قطعات نایاب و کمیاب بدنه و کابین خودرو  
​​​​​​​



​​​​​​​تودوزی 
​​​​​​​خدمات تودوزی و چرم دوزی انواع خودرو های ایرانی و خارجی، تودوزی صندلی پرادو، تودوزی سقف پرادو، تودوزی روکش درب پرادو، تودوزی رودری ماشین پرادو، چرم دوزی داشبورد پرادو، تعمیر چرم داشبورد پرادو، چرم دوزی کنسول پرادو، ترمیم چرم کنسول پرادو، ترمیم چرم زیر دستی پرادو، ترمیم چرم زیر پنجره ماشین پرادو، تودوزی پرادو، تعمیر صندلی پرادو، پرادو اسپرت



​​

فرمان پرادو، فرمان تویوتا پرادو، تعویض چرم فرمان پرادو، غربیلک فرمان پرادو، فرمان پرادو طرح چوب، فرمان طرح چوب پرادو، فرمان چوب و چرم پرادو، غربیلک فرمان طرح چوب پرادو، ​​​​​​​قیمت فرمان پرادو​​​​​​​، ​​​​​​​خرید فروش فرمان پرادو، فرمان پرادو طرح چوب، خرید فرمان پرادو، فروش فرمان پرادو، چرم دوزی فرمان پرادو، تودوزی فرمان پرادو، ترمیم چرم فرمان پرادو، چرم دوزی پرادو، تعمیر داشبورد پرادو، تودوزی پرادو، تعمیر صندلی پرادو، تعمیر کنسول پرادو

​​11/23/2024
فرمان سوناتا