دکوتکس مرجع تخصصی طراحی و تولید دکوراتیو ساختمان و خودرو

خدمات ما

تعمیر رنگ کلید فرمان خودرو، ترمیم رنگ کلید کروز کنترل  خودرو، ترمیم رنگ کلید شیشه بالابر و تنظیم آینه ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین

1 - تمیز کردن و رنگ زدایی کلیدها
2 - رنگ آمیزی کلید ها منطبق با طرح فابریک کلیدها
3- لیزر و چاپ کلیدها بر طبق طرح اولیه و فابریک کارخانه
4- اجرای لایه محافظ روی کلیدها با استفاده از مواد درجه یک خارجی​​​​​​​

با فرآیند ترمیم کلید خودرو بیشتر آشنا شوید​​​​​​​

کلید فرمان ماشین
کلید فرمان ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان

کلید کروز کنترل

کلید فرمان ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان

​کلید روی فرمان

کلید فرمان ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان

کلید بالابر شیشه

ترمیم رنگ کلیدهای تنظیم و دکمه های ولوم انواع خودروهای داخلی و خارجی

کلید فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر ماشین، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین

کلید فرمان ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان

کلید تنظیم آینه 

دلایل خرابی و رنگ پریدگی کلیدهای تنظیم گر​​​​​​​ روی فرمان ماشین و بالابر شیشه ها

* پاک شدن رنگ به دلیل استفاده زیاد و سایش مداوم کلید ها و دکمه های تنظیم

* پاک شدن رنگ به دلیل استفاده از مواد تمیز کننده، شوینده ها و پاک کننده هایی مانند الکل

​​​​​​​* پاک شدن رنگ و آسیب دیدگی رنگ کلیدها بدلیل قرار گرفتن خودرو به مدت طولانی در معرض تابش نور خورشید


​​​​​​​​​​​​​​

نمونه کارهای ​ترمیم رنگ و چاپ لیزری کلید های تنظیم و کنترل خودرو​​​​​​​

کلید فرمان ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان
کلید فرمان ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان

قبل
​​​​​​​ از ترمیم کلید ماشین

بعد
​​​​​​​ از ترمیم کلید ماشین

کلید فرمان ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان
کلید فرمان ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان

قبل
​​​​​​​ از ترمیم کلید ماشین

بعد
​​​​​​​ از ترمیم کلید ماشین

خودرو سازی تویوتا​​​​​​​

تویوتا موتور کورپوریشن شرکت چندملیتی ژاپنی است که در زمینه طراحی، ساخت و توسعه فناوری خودروها، پیشرانه‌ها و قطعات کلید فرمان خودرو فعالیت می‌کند و ستاد آن در شهر تویوتا در استان آیچی کشور ژاپن قرار دارد. این کورپوریشن مالک برندهای دینا، دایهاتسو، لکسوس و هینو موتورز نیز می‌باشد که هم‌اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان شناخته می‌شود.
نخستین خط تولید خودرو تویوتا در سال ۱۹۳۷ توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه ماشین‌سازی صنایع تویوتا، که متعلق به پدر وی (ساکیشی تویودا) بود، راه‌اندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت تویوتا ای‌ای نام داشت. بخشی از سهام این شرکت در بازارهای بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله می‌شود.

تویوتا در زبان ژاپنی به‌معنی شالیزار است.

خودرو سازی بی ام و​​​​​​​


بایِریشه موتورِن وِرکه آگِ (به آلمانی: Bayerische Motoren Werke AG) که به‌اختصار با نام بِ‌اِم‌وِ (به آلمانی: BMW)  و در ایران گاهی با نام‌های بی‌ام‌دبلیو و بی‌ام‌وی نیز شناخته شده، یک خودروساز چندملیتی آلمانی است که یک شرکت نامدار در زمینه طراحی، تولید و توسعه فناوری خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان به‌شمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ قرار دارد.

ب‌ام‌و در سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس یوزف پوپ برای تولید موتورهای هواگرد تأسیس شد و تا پایان جنگ جهانی دوم یعنی سال ۱۹۴۵، در این زمینه فعال بود.
ساختمان مرکزی ب‌ام‌و در مونیخ، که به شکل موتور چهارسیلندر طراحی شده‌است.

شرکت ب‌ام‌و مالک شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز و مینی است. در سال ۲۰۱۵ ب‌ام‌و با ۲٬۲۷۹٬۵۰۳ دستگاه وسیله نقلیه دوازدهمین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان بود. این شرکت اکنون در کشورهای آلمان، برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی، انگستان و ایالات متحده آمریکا کارخانه تولید خودرو دارد.
امروزه بیشتر سهام این کورپوریشن در اختیار خانواده کوانْدْت قرار دارد (اشتفان کواندت ۲۹٪، و سوزان کوانْدْت کلاتن ۲۱٪). حدود نیمی از سهام این شرکت نیز در بازار بورس فرانکفورت در دسترس عموم سهامداران است.


تاریخچه
۱۹۱۶–۱۹۲۳: دوران تولید موتور هواپیما

تاریخچه ب‌ام‌و با شرکت رپ موتورن ورکه آغاز کلید فرمان خودرو می‌شود. در آوریل سال ۱۹۱۷ وقتی کارل رپ شرکت را ترک کرد، اسم آن به بایریشه موتورن ورکه تغییر یافت. نخستین محصول کارخانه، موتور هواپیمای ب‌ام‌و ۳آ بود. این موتور به مصرف کم سوخت و کارکرد مناسب در ارتفاعات بالا معروف بود. در نتیجه سفارش‌های بسیاری که ارتش آلمان برای موتور ب‌ام‌و ۳آ داشت، شرکت به سرعت توسعه یافت.

در سال ۱۹۱۸ و با پایان جنگ جهانی اول، کارخانه به دلیل پیمان ورسای مجبور شد، تولید موتور هواپیما را متوقف کند. برای ادامه فعالیت، شرکت به ساخت تجهیزات کشاورزی، لوازم خانگی و ترمز قطار روی آورد.

در سال ۱۹۲۲، کامیلو کاستیلیونی ب‌ام‌و و کلیه حقوق مربوط به این نام را خریداری کرد. کاستیلیونی، مالک شرکت دیگری به نام بایریشه فلوگنزه نیز بود که آن هم در زمینه قطعات هواپیما فعالیت می‌کرد. کلید فرمان خودروکاستیلیونی نام کارخانه پیشین ب‌ام‌و را به Süddeutsche Bremse AG تغییر داد و بایریش فلوگنزه را ب‌ام‌و نام نهاد. کارخانه پیشین بایریش فلوگنزه با نام جدید ب‌ام‌و بازگشایی شد و به ساخت موتور برای اتوبوس، کامیون، تجهیزات کشاورزی و پمپ با نام تجاری ب‌ام‌و پرداخت. تاریخچه رسمی شرکت ب‌ام‌و، تاریخ تأسیس شرکت را همان تاریخ افتتاح کارخانه بایریش فلوگنزه (۷ مارس ۱۹۱۶) می‌داند.


۱۹۲۳–۱۹۳۹: دوران تولید موتور سیکلت و خودرو

کلید فرمان خودرو با کمرنگ شدن محدودیت‌های قطع‌نامه ورسای در سال ۱۹۲۳، ب‌ام‌و شروع به تولید موتورسیکلت مدل R32 کرد. ب‌ام‌و در سال ۱۹۲۸ با خرید کارخانه Automobilwerk Eisenach وارد عرصه خودروسازی شد. شرکت Automobilwerk Eisenach از سال ۱۹۲۷ خودروی دیکسی ۳/۱۵ را تحت لیسانس شرکت انگلیسی آستین می‌ساخت. بدین ترتیب دیکسی ۳/۱۵ نخستین خودروی تولیدی ب‌ام‌و لقب گرفت.
​​​​​​​کلید فرمان خودرو
ب‌ام‌و مدل R32 نخستین موتور ساخته شده توسط ب‌ام‌و
در سال ۱۹۳۲ ب‌ام‌و مدل ۳/۲۰ را تولید کرد که نخستین خودرویی بود که توسط خود ب‌ام‌و طراحی شد. موتور چهار سیلندر این خودرو بر اساس موتور آستین ۷ توسعه یافته بود.
کلید فرمان خودرو
نخستین موتور شش سیلندر خطی ب‌ام‌و در سال ۱۹۳۳ با مدل ۳۰۳ به بازار عرضه شد. در دهه ۱۹۳۰ ب‌ام‌و مدل‌های مختلف سدان، کوپه و کانورتیبل تولید می‌کرد.








​​​​​​​

۱۹۳۹–۱۹۴۵: دوران جنگ جهانی دوم

با شروع جنگ جهانی دوم، ب‌ام‌و دوباره به تولید موتور هواپیما برای لوفت وافه (نیروی هوایی آلمان) روی آورد. در این دوران، کارخانه از نیروی کار اجباری مانند اسیران جنگی و زندانیان اردوگاه داخائو نیز استفاده می‌کرد.
BMW Isetta با در باز شواز جلو
کلید فرمان خودرو

۱۹۴۵–۱۹۵۹: دوران بازسازی پس جنگ

در دوران جنگ اکثر تأسیسات ب‌ام‌و بمباران و نابود شده بود، همچنین تأسیسات شرکت در آلمان شرقی نیز به تصرف شوروی درآمده بود و متفقین شرکت را از تولید موتور هواپیما و موتورسیکلت بازداشتند. در این دوران ممنوعیت، کارخانه با استفاده از تجهیزات باقی‌مانده به تولید قابلمه، ماهی‌تابه و پاتیل پرداخت و سپس دیگر تجهیزات آشپرخانه و دوچرخه نیز تولید کرد.[۴]
در سال ۱۹۴۷ ب‌ام‌و اجازه یافت تولید موتور سیکلت را از سر گیرد. نخستین موتورسیکلت پس از جنگ ب‌ام‌و با نام R24 در سال ۱۹۴۸ به بازار عرضه شد. در حالی که هنوز تولید خودرو برای ب‌ام‌و ممنوع بود، کارخانه انگلیسی BAC با استفاده از نقشه‌های به دست آمده از دفاتر ب‌ام‌و در هنگام جنگ، خودروهای پیش از جنگ ب‌ام‌و را در انگلستان تولید می‌کرد.

کلید فرمان خودرو تولید خودرو در سال ۱۹۵۲ با تولید سدان بزرگ ۵۰۱ بالاخره آغاز گشت. در دهه ۵۰ ب‌ام‌و مدل‌های سدان، کوپه و کانورتیبل در خط تولید داشت. در سال ۱۹۵۵ با هدف نفوذ به بازار خودروهای ارزان‌قیمت، خودروی کوچک Isetta را به بازار عرضه کرد.
ب‌ام‌و مدل 3/ 15PS (ب‌ام‌و Dixi) از سال ۱۹۳۰


۱۹۵۹–۱۹۶۸ دوران سخت و کلاس جدید
​​​​​​​
در سال ۱۹۵۹ ب‌ام‌و به شدت مقروض بود و روز به روز نیز ضرر می‌کرد. گرچه فروش مدل Isetta قابل قبول بود ولی سود بسیار کمی برای شرکت داشت. مدل ۵۰۱ نیز به‌شمار کمی فروش می‌رفت و زیان آور بود. همچنین در میانه دهه ۵۰ آلمانی‌ها از خرید موتورسیکلت به سمت خودرو روی آوردند که باعث افت شدید فروش موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و شد. در این شرایط آمریکن موتورز و گروه روتس به دنبال خرید ب‌ام‌و بودند.
در مجمع عمومی سالانه ب‌ام‌و که در دسامبر ۱۹۵۹ برگزار شد، هاینس فیت (ریاست هیئت ناظر بر مدیریت شرکت) پیشنهاد ادغام با دایملر-بنز را مطرح کرد. سهامداران با این پیشنهاد مخالفت کرده و با سرپرستی فردریک ماترن به دنبال تأمین سرمایه کافی برای جلوگیری از ادغام گشتند. در همان زمان برداران کواندت (هربرت و هرالد) با خریدن بخش عمده‌ای از سهام شرکت به سهامداران اصلی بدل گشتند و سرمایه لازم برای توسعه یک سری مدل‌های جدید را فراهم آوردند. در سال ۱۹۶۰ پروژه‌ای که با نام کلاس جدید Neue Klasse تعریف شد، که هدفش توسعه چند خودرو در کلاس سدان چهاردر بود. محصولات این پروژه در سال ۱۹۶۲ به بازار عرضه شدند و ب‌ام‌و به عنوان یکی از برترین سازندگان خودروهای سدان اسپرت مطرح شد و شرکت را از بحران مالی نجات یافت.



۱۹۶۸–۱۹۷۸ دوران تولد سری‌های ۳، ۵ و ۷

کلید فرمان خودرو در سال ۱۹۶۸ ب‌ام‌و نخستین موتور شش سیلندر خطی خود را پس از جنگ جهانی دوم توسعه داد. این موتور بر روی مدل‌های سدان «سری شش جدید» (که سپس سری ۷ نام گرفت) و کوپه «سری شش جدید» (که سپس سری ۶ خوانده شد) نصب گردید.
در سال ۱۹۷۲ نخستین سری ۵ به بازار عرضه شد تا جایگزین «کلاس جدید» شود. در سال ۱۹۷۶ با استفاده از همین پلتفرم، سری ۶ به بازار عرضه شد. سری ۳ که سدان کوچک ب‌ام‌و بود نیز در سال ۱۹۷۵ معرفی گشت. با معرفی سدان بزرگ سری ۷ در سال ۱۹۷۸ محصولات ب‌ام‌و کامل شد.


۱۹۷۸–۱۹۸۹ دوران تولد بخش ام

در سال ۱۹۷۸ ب‌ام‌و ام۱ با همکاری لامبورگینی به عنوان نخستین خودروی موتور وسط ب‌ام‌و توسعه یافت. این نخستین خودروی تولید شده توسط بخش ام شرکت بود. کلید فرمان خودرو در سال ۱۹۸۰ بخش ام با تولید ب‌ام‌و ۵۳۵ براساس اتاق E12 سری پنج، نخستین مدل خود را براساس یک خودروی عادی توسعه یافته بود، به بازار عرضه کرد. ب‌ام‌و ام۵ نیز که بر اساس اتاق E28 ساخته شده بود، در سال ۱۹۸۵ به بازار عرضه شد. در همین سال ب‌ام‌و ام۳ نیز معرفی شد.
در این دوران نخستین موتور دیزل ب‌ام‌و با نام M21، نخستین خودروی چهارچرخ محرک ب‌ام‌و با نام E30 325iX و نخستین استیشن واگن ب ام نیز به بازار عرضه گشتند. همچنین در سال ۱۹۸۶ اولین موتور وی ۱۲ خود را در ب‌ام‌و سری ۷ معرفی کرد.


۱۹۹۰-تاکنون دوران کنونی

در سال ۱۹۹۴ ب ام و شرکت روور انگلستان را خریداری کرد. کلید فرمان خودرو هر چند این خریداری از نظر مالی شکست خورد و ب ام و زیان مالی هنگفتی را متحمل شد به‌طوری‌که تا سال ۲۰۰۰ بخش‌های اعظم روور به شرکت‌های مختلف فروخته شدند و تنها مینی در مالکیت ب‌ام‌و باقی ماند. همچنین در سال ۱۹۹۸ ب‌ام‌و شرکت صاحب‌نام رولز-رویس موتور کارز را خریداری کرد که تاکنون نیز آن را در اختیار دارد.


نام و نشان ب‌ام‌و

نشان این کارخانه از شکل پره‌های ملخ در حال چرخش هواپیما الهام گرفته شده‌است. این نشان در سال ۱۹۲۹ مورد تأیید این کارخانه قرار گرفت.
عوامل بسیاری در طراحی چنین نشانی تأثیر داشتند که در این میان می‌توان به پرچم ایالت بایرن که به رنگ آبی و سفید است و همچنین کارخانه موتورسازی راپ که آن هم در باواریا بود و رنگ‌های آبی و سفید را در نشان خود به کار برده بود؛ اشاره کرد. نخستین موفقیت این شرکت تولید هواپیماهای IIa inline-six بود که در زمان پیکارهای جنگی ایجاد شد. کلید فرمان در هنگامه جنگ جهانی دوم نیز ب‌ام‌و دوباره دست به تولید هواپیما و موتورهای آن برای نیروی هوایی آلمان زد.

پس از جنگ دوم جهانی و مواجهه بخش خودروسازی کارخانه در سال ۱۹۵۹ با دشواری‌های مالی جدی، سهامداران باید تصمیم می‌گرفتند که تولید خودرو را ادامه دهند یا کارخانه را معلق کنند. آن‌ها پس از بررسی‌ها، تصمیم گرفتند به کار خود ادامه دهند. ب‌ام‌و حق تولید خودرویی ایتالیایی به نام ایزو ایستا را خریداری نمود. کلید فرمان خودرو تولید این خودروی کوچک با نیروی محرکه موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و باعث سود دهی و موفقیت نسبی دوباره کارخانه شد و آن را از ورشکستگی نجات داد. کلید فرمان در همان سال بود که ۴۵٪ سهام این شرکت توسط خانواده کوانت خریداری شد و بقیه نیز به صورت عمومی به مردم واگذار شد.


بی اِم وی در سال ۱۹۶۶ کارخانه هانس گلس واقع در دینگل فینگ آلمان را خریداری نمود. چنین رایج است که دلیل اصلی خریداری این کارخانه، دستیابی به دانش تولید تسمه تایم برای موتورهایی با میل سوپاپ در بالا، بوده‌است. از آن پس خودروهای گلس با آرم ب‌ام‌و عرضه می‌شد.
کلید فرمان خودرو
در سال ۱۹۹۲ ب‌ام‌و شروع به خریداری یک تأسیسات عظیم طراحی در کالیفرنیای آمریکا کرد که پیش از این متعلق به استودیو DesignworksUSA بود. تملک کامل این تأسیسات تا ۱۹۹۵ به طول انجامید.


نشان بی ام و بر روی چرخ‌های یک ماشین تولید این شرکت

بی اِم وی در سال ۱۹۹۴ گروه انگلیسی روور، شامل برندهای تولیدی روور، لندروور و ام جی را خریداری کرد. پس از شش سال زیاندهی شدید در سال ۲۰۰۰ ب‌ام‌و تصمیم به فروش روور گرفت. کلید فرمان خودرو ام جی و روور به کنسرسیوم فینیکس و لندروور به شرکت فورد فروخته شد؛ ولی ب‌ام‌و در مقابل، حقوق مربوط به مینی و رولز-رویس را به دست آورد.

​​​​​​​
در سال ۲۰۰۲ طراحی خودروهای ب‌ام‌و دچار تغییرات شدیدی شد. کلید فرمان خودرو از آن جمله می‌توان به طرح‌های رادیکال بی اِم وی سری ۷ و ب‌ام‌و زد ۴ به وسیله کریس بنگل طراح ارشد معروف ب‌ام‌و اشاره کرد. کلید فرمان خودرو در فوریه ۲۰۰۹ کریس بنگل اعلام کرد پس از هفده سال از ب‌ام‌و جدا خواهد شد. از آن زمان آدریان فن هایدونک هلندی که معاون و دست راست کریس بنگل به‌شمار می‌رفت در سمت رئیس بخش طراحی ب‌ام‌و جایگزین او شده‌است.
در ژانویه ۲۰۱۲ ب‌ام‌و توسط فوربز به عنوان خوشنام‌ترین برند خودرویی دنیا شناخته شد.
موتورهای ساخته شده توسط ب‌ام‌و با اختلافی فاحش مجموعاً دارنده بیشترین عنوان موتور سال در رقابت معتبر بین‌المللی موتور سال می‌باشند.​​​​​​​​​​​​​​

کلید فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین.

​​​​​​​کلید غربیلک فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو،کلید آینه ماشین، تعویض کلید فرمان ماشین، کلید ولوم روی فرمان، کلید ولوم فرمان، کلید مولتی مدیا، کلید کروز کنترل، تعمیر کلید ماشین، دکمه کروز کنترل، دکمه روی فرمان، ترمیم کلید اینترفیس، دکمه فرمان خودرو، کلید رو فرمان، کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین

مرسدس بنز شرکت خودروسازی آلمانی و از زیرمجموعه‌های گروه مرسدس-بنز است، که در زمینه طراحی، ساخت و توسعه فناوری انواع خودروهای لوکس، همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه خودرو) و نیز تعمیر خودرو فعالیت می‌نماید. کارخانه اصلی و دفتر مرکزی شرکت مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت قرار دارد.


شرکت دایملر موتورن گیزلشافت (به اختصار: دِ. اِم. گِ) در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ تأسیس شد.

در آوریل ۱۹۰۰ امیل یلنیک، تاجر و سرمایه‌گذار خودرو، طی یک قرارداد پیشنهادی معادل ۵۵۰ هزار مارک آلمان را به دِ. اِم. گِ داد جهت طراحی خودرویی اسپرت به مِیباخ پیشنهاد داد. خودرو درخواستی یلینک مشخصاتی بسیار پیشرفته‌تر از خودروهای زمان خود داشت. به دلیل علاقه بسیار یلینک به دخترش مرسدس یلنیک، نام او را برای خودروی خود انتخاب کرد و نخستین خودرو با برند دایملر-مرسدس پس موفقیت مایباخ در طراحی خودروی موردنظر یلینک تولید شد. شرکت دِ.اِم.گِ به دلیل موفقیت چشمگیر سری خودروهای مرسدس، این نام را برای همیشه برای خودروهای تولیدی خود حفظ کرد.

در سال ۱۹۲۶ شرکت دایملر بنز از ادغام دو شرکت دایملر موتورن گیزلشافت (دِ. اِم. گِ) و بنز اند سی تأسیس شد و از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ کارخانجات دو شرکت، تولیدات خود را با برند مرسدس-بنز به بازار عرضه کردند.

در سال ۱۹۹۷ پس از ادغام دایملر بنز با شرکت خودروسازی آمریکایی کرایسلر و تشکیل دایملرکرایسلر آگ، این شرکت مدیریت مرسدس بنز را در اختیار گرفت. در سال ۲۰۰۷ در پی خریداری کرایسلر، توسط شرکت مدیریت سرمایه سربروس و انحلال دایملرکرایسلر، شرکت دایملر آگ تشکیل شد.
مرسدس بنز همراه با آئودی و ب‌ام‌و و پورشه چهار خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند، که به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می‌شوند.​​​​​​​

تاریخچه
کارل بنز بنیان‌گذار شرکت مرسدس بنز


ریشه‌های تأسیس شرکت مرسدس-بنز، به سال ۱۹۲۶ بازمی‌گردد، که در پی ادغام دو شرکت خودروساز آلمانی، یعنی بنز اند سی (تأسیس در ۱۸۸۳ توسط کارل بنز) و دایملر-موتورن-گیزلشافت (تأسیس در ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ) دایملر-بنز راه‌اندازی شد.

با تشکیل شرکت ادغامی، ضرورت استفاده از یک نام تجاری مشترک احساس می‌شد، چرا که در یک سو شرکت بنز آگ قرار داشت، که از سال ۱۸۸۳ تا هنگام تشکیل شرکت جدید، برای بیش از ۴۰ سال، خودروهایی با برند بنز تولید می‌نمود. در سوی دیگر، شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت (به‌اختصار دی‌ام‌جی) قرار داشت، که در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ راه‌اندازی شده بود.

این شرکت برای نخستین بار از موتورهای چهارزمانه و کاربراتور در خودروهای خود استفاده نمود، ولی در پی درگذشت دایملر در سال ۱۹۰۰ و انعقاد قراردادی میان مایباخ و امیل جلینک، شرکت دی‌ام‌جی، خودروهای خود را با برند مرسدس (که از ابتدای نام دختر جلینک، یعنی مرسدس جلینک گرفته شده بود)، عرضه می‌کرد.

از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ خودروهای تولید شده توسط کارخانجات شرکت جدید، با برند مرسدس بنز به بازار عرضه گردید.


مرسدس-بنز ۵۰۰کی
دهه ۱۹۲۰

در اواخر دهه ۱۹۲۰ میلادی، مرسدس-بنز پس از تثبیت خود در بازار خودرو، به عرصه مسابقات اتوموبیل رانی وارد شد، همچنین در ساخت مدل‌های مخصوص و گران‌قیمت، نیز مشهور شده بود. یکی از نمونه‌های بسیار خوب این دهه مدل مرسدس-بنز اس‌ال‌کا است، که در سال ۱۹۲۸ ساخته شد و در سال ۱۹۹۹ یکی از ۲۶ نامزد برای عنوان خودرو قرن بود.
موتور مرسدس-بنز اس‌ال‌کا شش سیلندر با حجم ۷٫۱ لیتر بود و می‌توانست ۱۹۷ اسب بخار قدرت تولید کند. اس‌ال‌کا به سرعت به ماشینی محبوب در پیست مسابقات تبدیل شد، که نه تنها مرسدس بنز، بلکه تیم‌های دیگر نیز از آن استفاده کردند. طبق اسناد مرسدس بنز، ۳۳ دستگاه از این مدل بین سال‌های ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۲ ساخته شد، که بیش از نیمی از آن‌ها برای مسابقات بود. در سال ۲۰۰۴ یکی از آن‌ها به قیمت ۷٫۵ میلیون دلار در یک حراجی فروخته شد.


دهه ۱۹۳۰
در سال ۱۹۳۴ مرسدس بنز با دو مدل جدید اما کاملاً متفاوت، رهسپار نمایشگاه خودروی برلین شد. مرسدس بنز ۱۳۰ که نخستین خودرویی بود، که بنز با موتور عقب تولید کرد و دیگری مدل مرسدس بنز ۵۰۰کا، که بر پایه مدل اس‌ال‌کا، برای جلب نظر خریداران ثروتمند ساخته شد، که با فروش شمار زیادی از این مدل، مرسدس بنز نیز در صف تولیدکنندگان خودروهای لوکس قرار گرفت.
جهان در دهه ۱۹۳۰ میلادی، هنوز سال‌ها با بحران انرژی فاصله داشت، اما کم بودن تعداد جایگاه‌های سوخت، رانندگان را به میزان مصرف سوخت خودروهایشان، حساس کرده بود.
برای حل این مشکل، مرسدس بنز، در فوریه ۱۹۳۶ مدل مرسدس بنز ۲۶۰دی را عرضه کرد، که نخستین خودرو با موتور دیزل در جهان بود. حجم این موتور چهار سیلندر ۲٫۶ لیتر بود و ۴۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این ماشین می‌توانست با یک باک، ۵۰۰ کیلومتر حرکت کند. این مصرف کم ابتدا مورد توجه رانندگان تاکسی قرار گرفت. اما جذابیتش به این محدود نشد و ساخت آن آغازگر روندی در صنعت خودروسازی شد که تا امروز ادامه دارد.


دهه ۱۹۴۰
در طول دهه ۱۹۴۰ میلادی به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم، مرسدس-بنز هیچ مدل جدیدی تولید نکرد.










​​​​​​​





دهه ۱۹۵۰
مرسدس-بنز ۱۹۰اس‌ال
پس از جنگ جهانی دوم، مرسدس-بنز ۳۰۰ نخستین خودرویی بود، که توسط این شرکت به‌طور کامل طراحی و ساخته شد. این مدل پس از آنکه کنراد آدناور، نخستین صدراعظم آلمان غربی از آن استفاده کرد، به آدناور مرسدس معروف شد.
امکانات لوکس این خودرو، بسیار جلوتر از زمانش بود. رادیو ساخت کارخانه بکر، سیستم تلفن موبایل وی‌اچ‌اف، ماشین تایپ، میز تحریر، پرده و سقف شیشه‌ای، از جمله این امکانات بود. از این سری مدل‌های کوپه و کابریوله نیز ساخته شد.


این شرکت، در سال ۱۹۵۴ مدل مرسدس بنز ۳۰۰اس‌ال را تولید نمود. ایده ساخت این خودرو، با هم‌فکری مکس هافمن، فروشنده خودروهای خارجی، در ایالات متحده آمریکا، به نتیجه رسید و برخلاف رسم همیشگی، آن را به جای آلمان، در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرد. مهم‌ترین مشخصه این خودرو، درهای آن بود، که شبیه به بال پرندگان باز می‌شد. مرسدس بنز ۳۰۰اس‌ال با بیشینه سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت، سریع‌ترین ماشین زمان خود بود.

دو سال بعد، در ۱۹۵۶ مرسدس بنز ۱۹۰اس‌ال عرضه شد، که اگر چه از نظر فنی قابلیت‌های ۳۰۰اس‌ال را نداشت، اما به همان اندازه پرطرفدار بود.
بین سال‌های ۱۹۵۳ تا سال ۱۹۵۹، مرسدس-بنز با عرضه سری دبلیو۱۸۰ نسل تازه‌ای از خودرو را ساخت، که به پونتون مشهور شد. مدل‌های پونتون از نظر ظاهری کمتر به خودروهای پیش از جنگ، با گلگیرهای بزرگ جلو شباهت داشتند. بسیاری این مدل را جد بزرگ کلاس ای مرسدس بنز می‌نامند.



دهه ۱۹۶۰
با آغاز دهه ۱۹۶۰، مرسدس-بنز با فکر جایگزینی پونتون، که ایده آن از سدان‌های دهه چهل آمریکایی گرفته شده بود، مدل مرسدس بنز دبلیو۱۱۱ را طراحی کرد. این خودرو با توجه به سلیقه خریداران اروپایی و آمریکایی طراحی شد و در ساخت آن به ایمنی سرنشینان اهمیت بیشتری داده شد. پشت این مدل، به پیروی از مد روز، شبیه به دم ماهی بود. تا سال ۱۹۷۱ حدود سیصد و هفتاد هزار دستگاه از دبلیو۱۱۱ فروخته شد.
مرسدس بنز همیشه نامی آشنا بین سران دولت‌ها و ثروتمندان بوده‌است، اما مدل مرسدس-بنز ۶۰۰، که در سال ۱۹۶۳ تولید شد، میان خودروهای لیموزین و لوکس از بقیه مشهورتر است. شاید یکی از دلایل این شهرت، کم بودن رقبای چنین محصولی در آن سال‌ها بود. در حالی که تنها شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز، بنتلی و کادیلاک خودروهای کلاس لیموزین را تولید می‌کردند، مرسدس-بنز ۶۰۰ به سرعت به عنوان ماشین تشریفات جایش را باز کرد.

مرسدس-بنز دبلیو۱۱۳ در ۱۹۶۳ توسط پال براک طراحی شد، که تولید آن تا سال ۱۹۷۲ ادامه داشت. نیمی از ۲۳ هزار دستگاهی که از این خودرو تولید شد، در آمریکا به فروش رفت و کمتر از پنج هزار دستگاه آن به کشورهای دیگر صادر گردید.
در اواسط دهه ۱۹۶۰ و در سال ۱۹۶۵ مدل مرسدس-بنز کلاس-اس برای نخستین بار عرضه شد. آخرین خودروهای بنز که در دهه ۱۹۶۰ وارد بازار گردید، مدل‌های مرسدس بنز دبلیو۱۱۴ و مرسدس بنز سی۱۱۱ بودند، که به ترتیب در سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۶۹ تولید شدند.



دهه ۱۹۷۰
در آوریل سال ۱۹۷۱ نسل تازه‌ای از مدل‌های اس‌ال با کد مرسدس بنز آر۱۰۷ و سی۱۰۷ به بازار عرضه شد. هیئت مدیره مرسدس بنز برای تولید این خودرو به صورت رودستر تردید داشت. مهم‌ترین بازار این محصول در آمریکا بود و مدیران بنز نگران بودند، که قوانین سختگیرانه‌ای که برای ایمنی خودروهای روباز در ایالات متحده آمریکا در حال تصویب بود، فروش این خودرو را مشکل کند.
اما سرانجام قرار شد با توجه بیشتر به ایمنی، این خودرو در کلاس رودستر ساخته شود و این امکان باشد، تا یک سقف فلزی نیز روی آن نصب شود. در این سری برای نخستین بار از یک موتور ۸ سیلندر استفاده شد.
این اتاق بنز، ۱۸ سال تولید شد و پس از سری جی، طولانی‌ترین مدتی است، که یک مدل از مرسدس بنز تولید شده‌است. این شرکت تا سال ۱۹۸۹ شمار ۲۴۰ هزار دستگاه از مدل مرسدس بنز آر۱۰۷ و سی۱۰۷ را بفروش رساند.
در سال ۱۹۷۸ مرسدس، نخستین مدل از خودروهای خود با موتور توربو دیزل را در قالب مدل مرسدس بنز دبلیو۱۱۶ تولید و روانه بازار کرد. در سال ۱۹۷۹ این شرکت برای نخستین بار، دو مدل را در طول یک سال، به‌طور همزمان عرضه کرد، که عبارت بودند از: مرسدس بنز دبلیو۱۲۶ و مرسدس بنز کلاس جی.


دهه ۱۹۸۰
مرسدس-بنز دبلیو۱۲۴
در سال ۱۹۸۳، پس از ۴ سال، که بنز هیچ مدل جدیدی را طراحی و عرضه نکرده بود، از سرانجام از سری مرسدس بنز دبلیو۲۰۱ رونمایی نمود.
دهه ۱۹۸۰ بر خلاف ۳ دهه پیش از آن، که ۱۸ مدل جدید، طراحی و تولید شده بود، این شرکت تنها ۳ مدل جدید را عرضه کرد. یک سال پس از عرضه سری دبلیو۲۰۱، مرسدس بنز برای تبلیغ مدل کامپکت خود، بنام مرسدس بنز ۱۹۰ای، سفارش ساخت یک موتور ۲٫۳ لیتری را، برای شرکت در مسابقات رالی، به شرکت بریتانیایی کازوورث داد،
در همین زمان، شرکت آئودی، مدل آئودی کواترو را با سیستم چهار چرخ متحرک، به بازار فرستاد، که رقابت با آن مشکل بود. بنز تصمیم گرفت تا به جای رالی، مدل ۱۹۰ را به مسابقات دی‌تی‌ام بفرستد. در این مسابقات خودروهایی حق شرکت دارند، که در بازار خودرو عرضه شده باشند. این قانون مرسدس بنز را ناگزیر کرد، که ابتدا نمونه‌ای از این مدل را رونمایی کند.
مرسدس بنز ۱۹۰ای توانست ۱۲ رکورد سرعت در مسافت‌های طولانی را بنام خود ثبت نماید، که در پی آن، به سرعت به یک خودروی کلاسیک تبدیل شد.
موتور ۱۲ سیلندر مرسدس آام‌گ بیشتر برای قدرت دادن به پاگانی زوندا مشهور است. اما این موتور پیش از آن که برای این خودروی سوپر اسپرت در نظر گرفته شود، در سال ۱۹۸۹ برای استفاده در مدل مرسدس بنز اس‌ال ساخته شده بود. خریداران مرسدس بنز در اواخر دهه ۱۹۸۰ می‌توانستند مدل اس‌ال خود را با ۹۹ هزار مارک به آام‌گ داده تا این شرکت بزرگ‌ترین موتوری که تا آن زمان تولید کرده بود را، بر روی آن نصب کند. این موتور ۷٫۳ لیتری ۱۲ سیلندر، ۵۱۸ اسب بخار نیرو تولید می‌کرد، که سرعت خودرو، به ۳۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید.









​​​​​​​
دهه ۱۹۹۰
در دهه ۱۹۹۰ بار دیگر طراحی و تولید مدل‌های مختلف مرسدس-بنز، روندی صعودی گرفت. در سال‌های ۱۹۹۰ و ۹۱ به ترتیب مرسدس بنز دبلیو۱۲۴ و مرسدس بنز دبلیو۱۴۰ تولید شد، در ۱۹۹۳ مرسدس-بنز کلاس-سی، در ۱۹۹۵ مرسدس-بنز کلاس-اس‌ال، در ۱۹۹۶ مرسدس بنز اس‌ال‌کا و در ۱۹۹۷ مرسدس بنز کلاس ام یکی پس از دیگری رونمایی شدند.
مدیران مرسدس بنز در اواخر دهه ۱۹۹۰ تصمیم گرفتند، به رسم نخستین سال‌های فعالیت شرکت، خودروهایی ارزان‌تر و کوچک‌تر بسازد، که در سال ۱۹۹۷ مرسدس بنز رده ای را به بازار عرضه کرد.
استفاده از موتور عرضی و دیفرانسیل جلو در یک مرسدس بنز، غیرعادی بود. کمی پس از عرضه این مدل، کلاس ای، در آزمایش تغییر ناگهانی مسیر، که توسط یک مجله سوئدی انجام می‌شد، واژگون گردید، که تبلیغات منفی زیادی را در پی داشت. مدیران وقت مرسدس بنز، ابتدا ایراد فنی این مدل را انکار کردند، ولی به سرعت با فراخواندن خودروهای فروخته شده، با نصب سیستم کنترل ایستایی اتوماتیک، مشکل را رفع نمودند. کلاس ای، در سال‌های بعد به یکی از پرفروش‌ترین‌های این شرکت تبدیل شد.



دهه ۲۰۰۰
مرسدس-بنز کلاس-اس، پرچمدار خودروهای تولیدی مرسدس بنز
مرسدس-بنز در سال ۲۰۰۴ پس از ۷ سال که مدل جدیدی را معرفی نکرده بود، با مشارکت مک لارن، اقدام به تولید مرسدس بنز اس‌ال‌آر مک لارن نمود. در اواخر همین سال، مدل دیگری بنام مرسدس بنز سی‌ال‌اس نیز رونمایی شد.



دهه ۲۰۱۰
در سال ۲۰۱۰ این شرکت، برای جایگزینی مدل مرسدس بنز اس‌ال‌آر، با الهام از مدل گالوینگ و با همکاری شرکت آام‌گ، مدل جدیدی به نام مرسدس بنز اس‌ال‌اس ای‌ام‌جی را تولید کرد، که شتاب صفر تا صد آن ۳٫۸ ثانیه و بیشینه سرعتش ۳۱۷ کیلومتر در ساعت می‌باشد.
آخرین مدل معرفی شده توسط این شرکت، مرسدس-بنز کلاس-سی‌ال‌ای است، که نخستین بار در ژانویه ۲۰۱۳ در نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی از آن رونمایی شد.


​​​​​​​​​​​​​​

خودرو سازی بنز

کلید فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین.

​​​​​​​کلید غربیلک فرمان ماشین، کلید آینه ماشین، تعویض کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید ماشین، کلید فرمان خودرو، کلید ولوم روی فرمان، کلید ولوم فرمان، کلید مولتی مدیا، کلید کروز کنترل، دکمه کروز کنترل، دکمه روی فرمان، ترمیم کلید اینترفیس، دکمه فرمان خودرو، کلید رو فرمان، کلید روی فرمان، 
کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین​​​​​​​

کلید فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین.

​​​​​​​کلید غربیلک فرمان ماشین، کلید آینه ماشین، تعویض کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید ماشین، کلید ولوم روی فرمان، کلید ولوم فرمان، کلید مولتی مدیا، کلید کروز کنترل، دکمه کروز کنترل، دکمه روی فرمان، ترمیم کلید اینترفیس، دکمه فرمان خودرو، کلید رو فرمان، کلید فرمان خودرو، کلید روی فرمان، 
کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین​​​​​​​

کلید فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین.

​​​​​​​کلید غربیلک فرمان ماشین، کلید آینه ماشین، تعویض کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید ماشین، لید فرمان خودرو، کلید ولوم روی فرمان، کلید ولوم فرمان، کلید مولتی مدیا، کلید کروز کنترل، دکمه کروز کنترل، دکمه روی فرمان، ترمیم کلید اینترفیس، دکمه فرمان خودرو، کلید رو فرمان، کلید روی فرمان،
کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین​​​​​​​

کلید فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین.

​​​​​​​کلید غربیلک فرمان ماشین، کلید آینه ماشین، تعویض کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید ماشین، کلید فرمان خودرو، کلید ولوم روی فرمان، کلید ولوم فرمان، کلید مولتی مدیا، کلید کروز کنترل، دکمه کروز کنترل، دکمه روی فرمان، ترمیم کلید اینترفیس، دکمه فرمان خودرو، کلید رو فرمان، کلید روی فرمان،
کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین​​​​​​​

کلید فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین.

​​​​​​​کلید غربیلک فرمان ماشین، کلید آینه ماشین، تعویض کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید ماشین، کلید ولوم روی فرمان، کلید ولوم فرمان، کلید مولتی مدیا، کلید کروز کنترل، دکمه کروز کنترل، دکمه روی فرمان، ترمیم کلید اینترفیس، دکمه فرمان خودرو، کلید رو فرمان، کلید فرمان خودرو، کلید روی فرمان،
کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین​​​​​​​

کلید فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین.

​​​​​​​کلید غربیلک فرمان ماشین، کلید آینه ماشین، تعویض کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید ماشین، کلید ولوم روی فرمان، کلید ولوم فرمان، کلید مولتی مدیا، کلید کروز کنترل، دکمه کروز کنترل، دکمه روی فرمان، ترمیم کلید اینترفیس، دکمه فرمان خودرو، کلید فرمان خودرو، کلید رو فرمان، کلید روی فرمان،
کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین​​​​​​​

کلید فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین.

​​​​​​​کلید غربیلک فرمان ماشین، کلید آینه ماشین، تعویض کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید ماشین، کلید ولوم روی فرمان، کلید ولوم فرمان، کلید مولتی مدیا، کلید کروز کنترل، دکمه کروز کنترل، دکمه روی فرمان، ترمیم کلید اینترفیس، دکمه فرمان خودرو، کلید رو فرمان، کلید روی فرمان،
کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین​​​​​​​

کلید فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین.

​​​​​​​کلید غربیلک فرمان ماشین، کلید آینه ماشین، تعویض کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید ماشین، کلید ولوم روی فرمان، کلید ولوم فرمان، کلید مولتی مدیا، کلید کروز کنترل، دکمه کروز کنترل، دکمه روی فرمان، ترمیم کلید اینترفیس، دکمه فرمان خودرو، کلید رو فرمان، کلید روی فرمان،
کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین​​​​​​​

کلید فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین.

​​​​​​​کلید غربیلک فرمان ماشین، کلید آینه ماشین، تعویض کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید ماشین، کلید ولوم روی فرمان، کلید ولوم فرمان، کلید مولتی مدیا، کلید کروز کنترل، دکمه کروز کنترل، دکمه روی فرمان، ترمیم کلید اینترفیس، دکمه فرمان خودرو، کلید رو فرمان، کلید روی فرمان،
کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین​​​​​​​

کلید فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین.

​​​​​​​کلید غربیلک فرمان ماشین، کلید آینه ماشین، تعویض کلید فرمان ماشین، کلید ولوم روی فرمان، کلید ولوم فرمان، کلید مولتی مدیا، کلید کروز کنترل، دکمه کروز کنترل، دکمه روی فرمان، ترمیم کلید اینترفیس، دکمه فرمان خودرو، کلید رو فرمان، کلید روی فرمان،
کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین​​​​​​​

کلید فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین.

​​​​​​​کلید غربیلک فرمان ماشین، کلید آینه ماشین، تعویض کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید ماشین، کلید ولوم روی فرمان، کلید ولوم فرمان، کلید مولتی مدیا، کلید کروز کنترل، دکمه کروز کنترل، دکمه روی فرمان، ترمیم کلید اینترفیس، دکمه فرمان خودرو، کلید رو فرمان، کلید روی فرمان،
کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین​​​​​​​

کلید فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین.

​​​​​​​کلید غربیلک فرمان ماشین، کلید آینه ماشین، تعویض کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید ماشین، کلید ولوم روی فرمان، کلید ولوم فرمان، کلید مولتی مدیا، کلید کروز کنترل، دکمه کروز کنترل، دکمه روی فرمان، ترمیم کلید اینترفیس، دکمه فرمان خودرو، کلید رو فرمان، کلید روی فرمان،
کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین​​​​​​​

کلید فرمان ماشین، کلید فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، ترمیم کلید ماشین، ترمیم رنگ کلید روی فرمان ماشین، ترمیم رنگ دکمه ولوم شیشه بالابر، چاپ طرح کلید فرمان، چاپ لیزری کلید روی فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان ماشین، تعمیر کلید فرمان خودرو، ترمیم کلید آینه ماشین.

​​​​​​​کلید غربیلک فرمان ماشین، کلید آینه ماشین، تعویض کلید فرمان ماشین، کلید ولوم روی فرمان، کلید ولوم فرمان، کلید مولتی مدیا، کلید کروز کنترل، دکمه کروز کنترل، دکمه روی فرمان، ترمیم کلید اینترفیس، دکمه فرمان خودرو، تعمیر کلید ماشین، کلید رو فرمان، کلید روی فرمان،
کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید روی فرمان ماشین، ترمیم کلید فرمان ماشین​​​​​​​