دکوتکس مرجع تخصصی صنعت مخمل پاشی 

رودري ماكسيما

رودری ماكسيما، رودری ماكسيما اتومات، رودری ماكسيما دنده اي، تعويض رودری ماكسيما، پارچه رودری ماكسيما، مخمل پاشي رودری ماكسيما

رودری ماکسیما، تودوزی ماکسیما، هیدروگرافی ماکسیما

ماکسیما یکی از خودروهای شرکت ژاپنی نیسان است که از سال 1977 تاکنون در هفت نسل تولید می شود.

​​​​​​​نیسان ماکسیمای کلاس متوسط از سال 1380 تا سال 1391 در ایران توسط پارس خودرو مونتاژ شد.
در آن زمان ماکسیما یکی از بهترین و لوکس ترین و پرقدرت ترین خودروهای موجود در ایران شناخته می شد و هم اکنون نیز
​​​​​​​ماکسیما محبوبیت خود را بین طرفداران خویش در ایران حفظ کرده است.
* چوب کاری فرمان، چوب کاری ماکسیما، جا مدارکی ماکسیما، مخمل پاشی ماکسیما توسط گروه دکوتکس در سراسر ایران *

ماکسیما در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک به بازار عرضه شد که از لحاظ سطح تجهیزات و امکانات تفاوتی با یکدیگر ندارند.
مدل مونتاژ شده در ایران از آپشنهای فراوانی برخوردار نبود چرا که پارس خودرو امکاناتی مثل سانروف و گرمکن صندلی را از لیست تجهیزات نیسان ماکسیما حذف کرده است و علاوه بر آن مصرف سوخت بالایی داشت اما علیرغم همه این موارد باز هم طرفداران خود را داشته و دارد.
نیسان ماکسیمای عرضه شده در ایران دارای موتور شش سیلندر سه لیتری است که 227 اسب بخار قدرت دارد.
​​​​​​​شتاب صفر تا صد در نسخه اتوماتیک 9/7 ثانیه و در نسخه دستی 8/6 ثانیه می باشد. 
پارس خودرو در مدل های 90 و 91 تیپ 3 یا اصطلاحا تیپ آپشنال را در اختیار خریداران ماکسیمای اتومات قرار داد که چهار آپشن سنسور عقب، دوربین عقب، مانیتور لمسی و کروز کنترل بصورت فابریکی روی خودرو نصب شده بود.​​​​​​​

رودری ماكسيما، رودری ماكسيما اتومات، رودری ماكسيما دنده اي، تعويض رودری ماكسيما، پارچه رودری ماكسيما، مخمل پاشي رودری ماكسيما، ترمیم رودری ماکسیما، فروش رودری ماکسیما خدماتی است که در مجموعه کارگاه های گروه دکوتکس در سراسر ایران انجام می شود.

ترمیم رنگ کلید روی فرمان

رودری ماکسیما، تودوزی ماکسیما

​شرکت نیسان با توجه به موضوع گرانی بنزین و مصرف بالای خودروی ماکسیما اعلام کرده که از سال 2023 تولید ماکسیما برای همیشه متوقف خواهد شد. با توجه به محبوبیت بالای این خودرو احتمالا به زودی نسخه الکتریکی با مشخصات و طراحی جدید به بازار عرضه خواهد شد. تولید ماکسیما با موتور الکتریکی هنوز به تایید رسمی نیسان نرسیده است اما به توجه به اینکه این خودرو ساز ژاپنی پیش از این یک سدان الکتریکی با برند اینفینیتی جهت تولید در کارخانه نوسازی شده Canton  رونمایی کرده است، احتمالا ماکسیما نیز مسیر الکتریکی شدن را طی کند.

​​​​​​​* چوب کاری فرمان ماکسیما و چوب کاری ماکسیما و مخمل پاشی ماکسیما توسط گروه دکوتکس در سراسر ایران *​​​​​​​

​​​​​​​پس از اعلام توقف تولید ماکسیما نیسان در پیامی به طرفداران خود گفت : 
" منتظر خبرهای آینده از نیسان ماکسیما باشید. ما به دنبال انجام سفرها با وسایل نقلیه هیجان انگیز هستیم."

منبع : سایت irgarage.ir

نقد و بررسی نیسان ماکسیما

​​​​​​​طراحی ظاهری
نمای ظاهری نیسان ماکسیما نسل پنجم که در بازار کشورمان حضور دارد، به نوعی حاصل تجربه مهندسین شرکت نیسان در طراحی چهار نسل گذشته از این سدان جذاب محسوب میشود. این طراحی شاید در حال حاضر و در مقایسه با سدان های روز بازار کشورمان ساده و کمی قدیمی به نظر برسد، اما در گذشته ای نه چندان دور و پیش از حضور نسل های جدید سدان های پر زرق و برق کره ای، نیسان ماکسیما یکی از جذابترین خودروهای کشورمان به حساب می آمد. البته با تمام این تفاسیر بسیاری از طرفداران دو آتیشه نیسان ماکسیما بر این عقیده هستند که در حال حاضر نیز نمای ظاهری این خودرو بسیار با ابهت و جذاب بنظر می رسد.

نمای جلویی نیسان ماکسیما به نوعی زیباترین بخش طراحی ظاهری این خودرو محسوب می شود.
در نمای روبرو جلو پنجره کرومی ماکسیما در ترکیب با چراغ های کشیده و زاویه دار این خودرو چهره نسبتا خشن و تهاجمی را  برای این سدان ژاپنی خلق کرده است. در عوض نمای جانبی ماکسیما بیش از حد ساده بوده و جز زه روی درب و رینگ های کلاسیک هیچ نکته خاصی در این بخش به چشم نمی خورد.

* چوب کاری فرمان ماکسیما و چوب کاری ماکسیما و مخمل پاشی ماکسیما و جا مدارکی ماکسیما توسط گروه دکوتکس در سراسر ایران *​​​​​​​
در نمای پشتی ماکسیما نیز چراغ بزرگ این خودرو بیش از هر چیزی جلب توجه می کند. در این میان شرکت نیسان سعی کرده با اضافه نمودن یک باله تا حدودی از سادگی این فضا کاسته و حس و حال اسپرت را به آن تزریق نماید.
در مجموع می توان گفت با توجه به اینکه نیسان ماکسیما نسل پنجم در سال 1999 طراحی و تولید شده است نمی توان انتظار چندانی از آن داشت و در واقع طراحی نیسان ماکسیما تنها در زمان تولید آن جذاب به نظر می رسیده و در حال حاضر نمی توان نمره قبولی را به طراحی ماکسیما اعطا نمود.
منبع سایت: z4car.com
  

رودری ماکسیما اتومات و دنده

یکی از اولین دغدغه های خریداران خودرو پس از خرید ماشین انتخاب روکش صندلی است.
روکش صندلی خودرو از نظر جنس انواع متنوعی دارد.
پارچه و چرم دو جنس اصلی روکش صندلی خودرو هستند. بسیاری از افراد پارچه را بر چرم ترجیح می دهند.
باید در نظر داشت که پارچه روکش صندلی خودرو بایستی خصوصیات خاصی داشته باشد تا بتوان از کیفیت و کارایی آن اطمینان حاصل نمود. برخی از انواع پارچه که برای روکش صندلی استفاده می شوند پارچه های جین ، مش ، ژاکاردو مخمل هستند.
​​​​​​​
مزایای روکش صندلی پارچه ای 
 
تعریق بخصوص در هنگام رانندگی طولانی مدت یکی از اتفاقات ناخوشایند است.
اما پارچه روکش صندلی خودرو بواسطه منافذی که دارد سبب گردش هوای بهتر بین صندلی و بدن راننده می شود.
همین امر باعث کاهش چشم گیر تعریق میشود. در فصل سرما نیز روکش پارچه ای از هدر رفتن گرمای موجود در اتومبیل جلوگیری می کند.

مزیت دیگر استفاده از روکش صندلی پارچه ای تنوع بالا در انواع طرح ها و رنگ ها نسبت به دیگر جنس ها بویژه چرم است.
صاحب خودرو گزینه های متعددی برای ایجاد هارمونی بین رنگ بدنه، رنگ کابین، استایل خودرو ( اسپرت، رسمی و غیره ) و رنگ و طرح پارچه روکش صندلی خود دارد. از نظر قیمت نیز بطور متوسط روکش صندلی پارچه ای خودرو ارزانتر از چرم است. البته بطور کلی جنس های بسیار متفاوتی در بازار وجود دارند. بنابراین بازه قیمت های آن نیز متغیر است.
روکش صندلی پارچه ای دوام و راحتی بیشتری نسبت به دیگر جنس ها دارد و در صورتی که جنس مرغوب آن انتخاب شود درصد تغییر رنگ آن به مرور زمان نیز کم خواهد بود.


نکات مهم درباره پارچه روکش صندلی خودرو  

روکش های پارچه ای نسبت به جذب آلودگی و کثیف شدن حساس تر از چرم هستند.
بنابراین بهتر است در مراقبت از آنها حساسیت بیشتری داشته باشید.
همچنین استفاده از روکش هایی که از زیپ و کش برای نصب برخوردار هستند کمک میکند که راحت تر اقدام به شستشوی پارچه روکش صندلی اتومبیل نمایید. در صورتی که از روکش های پارچه ای استفاده می نمایید بهتر است تا جای ممکن از برخورد نور مستقیم خورشید به آن جلوگیری نمایید. زیرا که این امر به مرور زمان باعث تغییر رنگ و استهلاک و پوسیدگی پارچه می شود.

جنس پارچه روکش صندلی خودرو 

در صورتی که نکات ساده اما مهمی که بیان خواهند شد را هنگام خرید پارچه برای روکش صندلی ماشین تان در نظر بگیرید از پرداخت هزینه مجدد در آینده نزدیک جلوگیری خواهید کرد و انتخاب مطمئن تری خواهید داشت.
1. در هنگام خرید روکش صندلی دقت نمایید که پارچه ضخامت بالایی داشته باشد. پارچه های نازکتر مقاومت پایین تری در برابر سایش و دیگر عوامل داشته و طول عمر کمتری دارند.
​​​​​​​2. دقت نمایید که بافت پارچه ریز باشد ومحل های اتصال آن کاملا محکم باشند وبافت متراکمی داشته باشد. این امر نیز بر طول عمر و همچنین زیبایی و راحتی پارچه می افزاید.
3. هرچه روکش دارای تکه های بیشتری باشد کیفیت دوخت و دوام آن بیشتر خواهد بود. چرا که فشار وارد شده به آن بر اثر نشستن به صورت بهتری بین نقاط مختلف پارچه تقسیم می شود.

رنگ پارچه روکش صندلی

در ابتدا شاید انتخاب رنگ برای پارچه امری کاملا سلیقه ای و نه چندان مهم به نظر برسد. اما در این موضوع نیز دانستن نکاتی هر چند ساده می تواند مثمر ثمر باشد.
1. رنگ پارچه نباید به گونه ای باشد که در طولانی مدت چشم را خسته نماید.
2. درانتخاب رنگ پارچه در ابتدا به رنگ کمربند ایمنی ماشین دقت نمایید. علت این موضوع این است که بر اساس یک استاندارد جهانی تمام رنگ های داخل کابین خودرو بر اساس رنگ کمربند ایمنی تعیین می شوند.
بنابراین مطمئن ترین راه برای ایجاد هماهنگی در رنگ بندی داخلی ماشین تان توجه به رنگ کمربند ایمنی است. همچنین رنگ بدنه ماشین نیز از نظر هماهنگی یا تضاد با رنگ روکش صندلی حائز اهمیت است.
3. نکته دیگری که در انتخاب طرح و رنگ پارچه روکش صندلی باید به آن توجه کرد شغل صاحب خودرو و نحوه استفاده او از آن است.
مسلما اگر از خودرویتان برای جابجایی مسافر استفاده می کنید، یا همواره با لباس کارگاهی پشت فرمان می نشینید بهتر است از رنگ های تیره استفاده نمایید.

4. در آخر باید به آب و هوایی که خودرو قرار است در آن تردد نماید نیز توجه کرد. در صورتی که در مناطق گرمسیری زندگی می کنید بهتر است از انتخاب رنگ های تیره بپرهیزید چرا که رنگ های تیره نور بیشتری به خود جذب کرده و بنایراین سریع تر از پارچه های رنگ روشن گرم می شوند. همین امر موجب پوسیدگی زود هنگام پارچه خواهد شد.  

منبع مقاله : www.agu-co.com  

انواع پارچه برای روکش صندلی